Help! Ik word vader

Natuurlijk eerst Hoera!, maar toch ook een beetje Help! Ik word vader. Mijn vrouw is zwanger en een zwangerschap betekent nogal wat. Eerst de misselijkheid en moeheid en later de baby, luiers, korte nachten. Het Hoera! overheerst, Help! kijkt af en toe om de hoek.

vrijdag, augustus 11, 2006

Boekentip 1

De 134.564 boeken voor aanstaande moeders liggen vast al allemaal op het nachtkastje van je vrouw. Als je tenminste ook een aanstaande vader bent. Maar net als op school, moet je onderscheid kunnen maken tussen relevante informatie en paginavulling. Daarom zal ik als ik iets écht interessants tegenkom, dit even melden.

Bij deze dus. 'Help! Ik heb mijn vrouw zwanger gemaakt' van Kluun is zo'n boek dat wel de moeite waard is. Voornamelijk omdat het een soort survivalgids is. Hoe de negen maanden zwangerschap te overleven. Want hoewel mannen geen bandenpijn krijgen en als het goed is minder last van gevoelige tepels, hebben wij het ook zwaar.

De twee basisregels van Kluun zijn:
1) meeveren. Niet star zijn en tegenstand bieden, maar meeveren.
2) woestijnpolitiek. In geval van stemmingswisselingen of andere stormen: stil blijven liggen met je buik op de grond tot het over is. Tegenstand heeft toch geen zin.

Kluun heeft mij niet eens betaald voor deze veren in zijn poepgat, dus geloof me als ik zeg dat het de moeite waard is.

Als ik weer iets handigs tegenkom, meld ik me.

1 Comments:

  • At 7:41 p.m., Blogger Unknown said…

    Jeej!! ik heb een goed cadeautje gekocht!!! toppie voor tas!!

    krijg ik ook een veer!! jahoeeee

     

Een reactie posten

<< Home