Help! Ik word vader

Natuurlijk eerst Hoera!, maar toch ook een beetje Help! Ik word vader. Mijn vrouw is zwanger en een zwangerschap betekent nogal wat. Eerst de misselijkheid en moeheid en later de baby, luiers, korte nachten. Het Hoera! overheerst, Help! kijkt af en toe om de hoek.

zondag, december 10, 2006

Klagen over zwangere vrouwen

In elk zwangerschapboek dat je leest kom je het tegen: vrouwen die klagen en lastig zijn als ze zwanger worden. En ook in elk van die boeken wordt de vader in spé aangeraden hetzelfde te doen: slikken, wachten tot het overwaait en ALTIJD je vrouw gelijk geven. NOOIT in discussie gaan of klagen over de malligheden die de zwangerschap met zich meebrengt.

De opmerking die ik van mijn vrouw kreeg, staat echter in geen enkel boek omschreven. Mij werd net gezegd dat ik op het weblog eens over haar moet klagen. Nou wordt 'ie mooi. Maar goed....de zwangere is koning.

De laatste tijd heeft mijn lieveling nogal eens last van slapeloze nachten. Kan gebeuren, maar vreemd genoeg heb ik op precies dezelfde nachten een dramatisch slaaptekort. Met als gevolg knetterende koppijn de dag erna, als ik gewoon moet werken.

Nou, ik heb geklaagd. Ik hoop de gevolgen nog te kunnen navertellen. Zo niet, het was fijn voor u geschreven te hebben.