Help! Ik word vader

Natuurlijk eerst Hoera!, maar toch ook een beetje Help! Ik word vader. Mijn vrouw is zwanger en een zwangerschap betekent nogal wat. Eerst de misselijkheid en moeheid en later de baby, luiers, korte nachten. Het Hoera! overheerst, Help! kijkt af en toe om de hoek.

maandag, augustus 28, 2006

9 weken

Iets te laat, maar we zijn er toch....9 weken. Onze kruimel is nu 'al' 3 centimeter groot en 2 gram zwaar. Als je dit zouden doorrekenen naar mij, met mijn 167 cm, zou ik dus ongeveer 115 gram moeten wegen.....hmmmm.

Enniehoe: de eerste spierbewegingen vinden plaats. Schokkend gaan de armpjes en beentjes heen en weer. Er is al een klein neusje gegroeid. De geleerden spreken nu niet meer van een embryo, maar van een foetus.

Als, over een jaar of 20, de kleine bij een studentenvereniging gaat, zal hij dít stadium van foetus zijn nog goed herinneren.