Help! Ik word vader

Natuurlijk eerst Hoera!, maar toch ook een beetje Help! Ik word vader. Mijn vrouw is zwanger en een zwangerschap betekent nogal wat. Eerst de misselijkheid en moeheid en later de baby, luiers, korte nachten. Het Hoera! overheerst, Help! kijkt af en toe om de hoek.

woensdag, januari 10, 2007

De melkfabriek

Sinds gisterenavond ben ik expert in het geven van borstvoeding. De plaatselijke kraamzorg organiseerde een avond over dit onderwerp en Lobke en ik zijn er naartoe geweest. Toen ik daar zat, werd ik steeds banger. Banger dat ik écht de enige man daar zou zijn. Steeds meer vrouwen met balonnen in hun buik kwamen binnen. Gelukkig was er nog één man zo heldhaftig om mee te komen. Ik was niet alleen.....pfff (nee, de puf cursus komt later nog)

Ik weet nu alles over de tepelhof, het aanleggen, kloven, kolven (bijna hetzelfde woord, betekent heeeeel iets anders), tepelhoedjes, stuwing, melkklieren, afbouwen, op gang brengen, en ga zo maar door. Je gaat het bijna jammer vinden dat je als man niet zelf kunt baren en voeden. Bijna.