Help! Ik word vader

Natuurlijk eerst Hoera!, maar toch ook een beetje Help! Ik word vader. Mijn vrouw is zwanger en een zwangerschap betekent nogal wat. Eerst de misselijkheid en moeheid en later de baby, luiers, korte nachten. Het Hoera! overheerst, Help! kijkt af en toe om de hoek.

vrijdag, januari 26, 2007

Verzekeringszorgen

Oh jee…een serieus onderwerp op het weblog? Jazeker….verzekeringen. Ik was wat aan de late kant met het bellen van de zorgverzekeraar. Eigenlijk heb ik vorige week pas gebeld. Maar gelukkig kun je tot 1 februari je polis aanpassen voor 2007. Dat heb ik dus gedaan. In mijn goed bedoelde bui was ik door de polisvoorwaarden heen gewandeld om te zien wat de verschillen in vergoedingen waren.

We zijn verzekerd bij Zilveren Kruis Achmea. Zij werken met een sterrensysteem. Lobke had 1 ster, ook verzekeringstechnisch. Ik had al gezien dat je bij drie sterren een gratis kraampakket krijgt. Dus dat leek mij een goede zet. Maar de dame aan de telefoon raadde mij vier sterren aan. Dan wordt namelijk ook de eigen bijdrage voor de verloskamer in het ziekenhuis en de kraamhulp vergoed. Vrijwillig bespaarde die dame mij dus een paar honderd euro. Vond ik klasse. Ze raadde me zelfs aan om die topverzekering alleen in het jaar van de geboorte te doen. Dan zou ik er het meeste voordeel van hebben.

Dus even een warme douche (sorry Radar….gepikt) voor Zilveren Kruis. En ze zijn nog niet eens sponsor van de site. (Als iemand van Zilveren Kruis dit leest: jullie mogen natuurlijk altijd sponsor worden…..)